Join Telegram
افزایش 50% هنرستانی ها تا دوسال آینده! :: هنرجو | همه چیز از هنرستان و کنکور

هنرجو | همه چیز از هنرستان و کنکور

همه چیز درباره‌ی کنکور، هنرستان و زندگی - راهنمای انتخاب رشته مدرسه و دانشگاه

افزایش 50% هنرستانی ها تا دوسال آینده!

  • ۲۱:۵۶

به گزارش هنرجــو و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان با اشاره به برگزاری همایش دو روزه معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش سراسرکشور در باشگاه فرهنگیان کشور اظهارکرد: تبیین جهت گیری های آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی، ارائه گزارش دفاتر فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به تغییرات انجام شده در این 2 شاخه تحصیلی، ‌ارائه گزارش از مصوبات مجلس شورای اسلامی مربوط به آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1396، ارائه گزارش از نتایج ارزیابی آزمون بین المللی تیمز، تحلیل و بررسی مسائل مربوط به هدایت تحصیلی و بررسی نحوه استقرار پایه یازدهم از جمله موضوعاتی بودکه در این همایش دو روزه باحضور معاونان آموزش متوسطه ادارات کل استان ها و معاونان حوزه ستادی مرتبط با موضوعات مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .


وی از افزایش 50 درصدی دانش آموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در دو سال آینده در راستای اهداف توسعه برنامه ششم خبرداد و افزود: در سال تحصیلی 98- 97 بیش از 350 هزار دانش آموز به جمعیت فعلی هنرستان ها که حدود 700 هزار نفر است افزوده می شودکه پوشش تحصیلی این تعداد دانش آموز نیازمند فضای آموزشی مناسب، هنرآموز جهت تدریس، تجهیزات مورد نیاز و کارگاه های مجهز می باشد .

برای مطالعه ادامه متن، به ادامه مطلب مراجعه کنید...


زرافشان هماهنگی بین استان ها برای برنامه ریزی در راستای اهداف برنامه ششم توسعه را ازجمله اهداف همایش معاونان آموزش استان ها برشمرد و تصریح کرد: مخاطب مستقیم 7 فصل اول سند تحول، دانش آموزان هستند که برای اجرایی کردن سند تحول باید اقدامات لازمه در مدرسه صورت گیرد .


وی گفت: 7 فصل اول سند تحول باید در دستور کار قرار گیرد تا فضای گفتمان سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری در مدارس محقق شود .


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تامین فضاهای آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش نیروی انسانی، آماده سازی کتب درسی برای پایه یازدهم تقسیم کار بین معاونت های مربوطه از جمله موضوعات دیگر این همایش بود .


وی افزود: با توجه به چارچوب عمل توسعه پایدار که ریاست جمهوری اجرای آن را در کشور پذیرفته اند 17 هدف مشخص شده است که هدف چهارم آن به آموزش مربوط است و این هدف در ذیل اهداف کلی سند تحول بنیادین که شامل آموزش برابر برای همه دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی است دنبال می شود .


زرافشان با اشاره به استقرار کامل دوره اول متوسطه گفت: رویکرد آموزش و پرورش در این دوره کیفیت بخشی است که شامل فعالیت هایی از جمله،  فعال کردن گروه های آموزشی – نظارت بالینی،‌ درس پژوهی و درس کارآفرینی می شود .


وی درخصوص بازگشت دبیران متوسطه ای که با استقرار پایه ششم، در دوره ابتدایی به کارگیری شدند اظهارکرد: تا زمانی که نیروی مورد نیاز مقطع ابتدایی تامین نشود و مقطع متوسطه نیز به این نیروها نیازی نداشته باشد این همکاران کماکان در مقطع ابتدای به کار خود ادامه می دهند. چرا که دوره 7 ساله راهنمایی و متوسطه به یک دوره 6 ساله تبدیل شده و از طرفی دوره 5 ساله ابتدایی به 6 ساله ارتقا یافته است بنابراین وجود این نیروها در ابتدایی همچنان ضروری است .            

  

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تبلیغات متنی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan