Join Telegram
سرنوشت کنکور چه شد؟ :: هنرجو | همه چیز از هنرستان و کنکور

هنرجو | همه چیز از هنرستان و کنکور

همه چیز درباره‌ی کنکور، هنرستان و زندگی - راهنمای انتخاب رشته مدرسه و دانشگاه

سرنوشت کنکور چه شد؟

  • ۰۵:۲۰

بعد از شنیدن اخبار ضد و نقیض فراوان که بارها توسط هنرجو و به نقل از مسئولان محترم و آینده نگر آموزش و پرورش، به آنها پرداخته ایم و معلوم هم نشد که عاقبت سرنوشت کنکور 98 فنی و حرفه ای چه خواهد شد؛ به این نتیجه رسیدیم که مطلبی تحت عنوان "سرنوشت کنکور من چه می‌شود؟" بنویسیم و هر آنچه که میدانیم و می توانیم انجام بدهیم را با شما به اشتراک بگذاریم. باشد که همراه ما بمانید و رستگار شوید :)


برای مشاهده متن کامل روی "ادامه مطلب" کلیک کنید...


نلسون ماندلا می‌گوید:

" سه چیز در زندگی که دوباره نمی توانید بدستش آورید:  کلمات، بعد از گفته شدن. لحظه ها، بعد از ازدست دادن و زمان، بعد از سپری شدن. "


معمولا همه‌ی مطالب موفقیت با این مدل جمله ها شروع می‌شوند، چندتا راهنمایی کلیشه ای و نکته های تکراری :) تعداد زیادی از ما به تعدد درگیر این دسته مقالات می‌شویم که حتی مشخص نیست چه کسی و با چه میزان اطلاعات و تجربه ای آن را نگاشته یا روی کدام کنکوری نگون بختی تا به حال آزمایش شده...


 امروز تقریبا همه جا صحبت از مشاوره های رنگارنگ با موضوع کنکور و دانشگاه است. موسسات و اشخاصی که تعداد شان روز به روز افزوده می‌شود و خدمات شان گسترده تر. اتفاقی که در نفس خودش اصلا بد نیست. اتفاقا اگر قرار باشد نقص های نظام آموزشی –یک بام و چند هوای- کشورمان را اصلاح کنند و به کمک دانش آموزان بیایند، بسیار پسندیده است. اینکه چقدرِ این ماجرا به پیشرفت من و تو منجر می شود و چقدرِ آن به پر کردن جیب دوستان و فعالان زحمت کش این حوزه، به عهده خودتان می گذاریم! چرا که حداقل یکبار با آنها و برنامه های پربار مواجه شدید. انسان های نجیبی که به عنوان های گوناگون، چه از سوی مدرسه و چه خارج از آن، علاقه بی حد و اندازه ی خودن سبت به سرنوشت و آینده درخشان تان را نشان داده اند.


اما قرار نیست از این دست حرف ها بزنیم. آنچه امروز می دانیم این است که بخشی از فارغ التحصیلان هنرستان بعد از اتمام دوره‌ی سه ساله (دهم تا دوازدهم) وارد دانشگاه خواهند شد و بخشی دیگر با همان مدرک دیپلم می روند و به کار و زندگی شان می پردازند.


این ورود به دانشگاه اما ابهامات زیادی دارد. زمزمه هایی برای برداشتن کنکور از دیرباز در گوشمان شنیده می شود. اتفاقی که با تمام محاسن و معایب احتمالیش، خواسته ی مشترک مسئولان مربوطه بوده که به دلایلی تا کنون محقق نشده است.


با تغییر نظام آموزشی در سال 92-91 ، این ادعا رنگ و بوی تازه ای گرفت و تاخیر برای حذف کنکور، یک بهانه محکم پیدا کرد. بماند که تمهیدات و برنامه ریزی های دقیق مسئولان وقت و تئوری های کاملا اصولی آنها، احتمالا بواسطه چند حرکت غیر انقلابی،  به مبهم گشتن آینده میلیون ها دانش آموز بدل شد. با وجود تمام مشکلاتد در سال 98-97 شاهد فارغ التحصیل شدن اولین دانش آموزان نظام جدید هستیم.


پروسه ای که با شلختگی تمام، دارد به پایان می‌رسد و یک کابوس تازه را شروع می کند: رفتن به دانشگاه!

طبق برنامه قرار بود که پرونده کنکور با نظام جدید آموزشی بسته شود. اما خبر می رسد که برای این حجم تقاضا و ظرفیت محدود دانشگاه های نسبتا درست و حسابی کشور، راهکاری اندیشیده نشده :) بنابراین قرار است دوباره همان کنکور گذشته را داشته باشیم. از تفاوت های آن با سالهای قبل تنها می دانیم که قرار "معدل" شما تاثیر بیشتری در نتیجه کنکور داشته باشد. بنابراین حسابی آن را جدی بگیرید. 

 

پ.ن: این مطلب به مرور تکمیل می‌شود. همچنین ممکن است با تغییرات در روز ها و ماه آینده، بخش هایی از آن حذف یا اصلاح شوند. شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی از آخرین اخبار و مقالات درباره کنکور مطلع شوید. با احترام :)


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تبلیغات متنی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan