Join Telegram
معرفی رشته های فنی حرفه ای - کامپیوتر :: هنرجو | همه چیز از هنرستان و کنکور

هنرجو | همه چیز از هنرستان و کنکور

همه چیز درباره‌ی کنکور، هنرستان و زندگی - راهنمای انتخاب رشته مدرسه و دانشگاه

معرفی رشته های فنی حرفه ای - کامپیوتر

  • ۰۲:۱۵

علاقه وافر نسل جوان، ورود فناوری‌های مدرن به کشور و نیاز به تقاضای فراوان بازار به متخصصان کامپیوتر سبب شد این رشته با خیل عظیم متقاضیان روبه‌رو شود و به تبع آن، هنرستان‌ها به دایر کردن این رشته بپردازند. هم‌اکنون، رشته‌ی کامپیوتر در سراسر کشور، در میان تمام رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای، در زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی دارای بالاترین آمار هنرجویان است.

با گسترش شگرف صنعت و فناوری و روند رو به رشد کشور و ورود کامپیوتر به عرصه‌های گوناگون آموزشی، فرهنگی، صنعتی، خدماتی، پزشکی، تجاری، اداری و ... وجود نیروی انسانی متخصص در این مراکز یک نیاز اساسی به شمار می‌آید. هدف کلی رشته‌ی کامپیوتر تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای احراز مشاغل مرتبط با کامپیوتر در زمینه‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تولیدی است. دانش‌آموخته‌ی این رشته می‌تواند امور مربوط به کامپیوتر در بنگاه‌های کوچک را به تنهایی راهبری کند و اقداماتی از قبیل خرید رایانه، نصب و راه‌اندازی یک کامپیوتر شخصی، نصب سیستم‌های رایج برای دستگاه‌های رایانه، عیب‌یابی سخت‌افزاری سیستم و نرم‌افزاری برنامه‌های معمولی را انجام ‌دهد.

یک دیپلم کامل می‌تواند در کنار یک تکنسین یا مهندس کامپیوتر به خوبی عملیات راه‌اندازی شبکه‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی، طراحی صفحات وب، ساخت نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و  ... را بر عهده گیرد.

برای دریافت تازه ترین مطالب به کانال ما بپیوندید!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تبلیغات متنی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan